Înainte de a face un viraj la dreapta, șoferii trebuie să se încadreze corect pe bandă. Dar este important ca încadrarea pe bandă să se facă în mod corespunzător și după efectuarea virajului. Selectarea greșită a benzii poate duce la producerea unui accident.
În mod normal, virajul la dreapta se face de pe banda 1, adică cea mai apropiată bandă de marginea din dreapta a drumului.
Ceea ce înseamnă că trebuie să selecteze corect banda, înainte de a efectua manevra. Însă, odată ce a virat la dreapta, e important de știut și pe ce bandă ar trebui să se încadreze.
Dacă drumul are o singură bandă de circulație, șoferul care urmează să facă viraj la dreapta trebuie să se poziționeze cât mai aproape de marginea drumului. În cazul în care șoseaua e cu două sau mai multe benzi, trebuie să selecteze din timp banda 1, pentru a face viraj la dreapta.
Dacă drumul nu are trasate benzi de circulație și nici marcaje rutiere, atunci șoferii trebuie să ocupe următoarele poziții:
Înainte de efectuarea virajului cu cel puțin 50 de metri, șoferul trebuie să pornească semnalizarea.
Dacă drumul pe care urmează să intri are o singură bandă, atunci nu există nicio regulă suplimentară de care trebuie ținut cont.
Dar când șoseaua are două sau mai multe benzi, este important pe ce bandă te aflai înainte de a face virajul. Pentru că sunt drumuri care permit efectuarea acestei manevre de pe primele doua, chiar trei benzi.
În această situație, dacă te afli pe banda 2 când faci virajul la dreapta, atunci trebuie să te încadrezi tot pe banda a doua a drumului pe care intri. Sau pe banda 3, dacă inițiezi virajul de pe banda a treia.
„Aceasta este o regulă generală, pentru toată lumea. Când faci viraj la dreapta sau la stânga, la ieșirea din intersecție te încadrezi pe aceeași bandă. Deci, dacă ești pe banda 2 și faci viraj la dreapta pe un drum cu două sau mai multe benzi, te încadrezi tot pe banda doi. Sau, dacă virezi de pe banda 1, te încadrezi la ieșire tot pe banda 1. Și abia apoi, dacă vrei, poți schimba banda, respectând regulile de semnalizare și prioritate”, a explicat pentru ProMotor instructorul auto Marian Croitoru.
Când șoferii virează la dreapta de pe banda 1 se încadrează pe banda 2 la ieșire, practic, „taie fața” altor conducători auto care virează dreapta de pe banda 2. Ceea ce poate duce la producerea de ambuteiaje și chiar a unui accident rutier.